Blogy Blbne.cz a Svetu.cz budou k 16.08.2025 zrušeny. Díky AI a blokování reklamy nevydělají ani na doménu natož na server. :(


Článek Proč nejsem komunistou...

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: Proč nejsem komunistou...

12. 04. 2010 - 13:00

romča: Doporučuji webové stránky www.modranemoc.cz...

20. 04. 2010 - 14:35

romča: Datové překódování tohoto textu (z původního 11. dubna) bylo dáno jednou gramatickou hrůzou, které jsem si všiml až nyní při x-terém čtení perexu článku. Až se stydím se k ní přiznat. Jen mě šokuje, že mě na ni nikdo z více než dvou desítek čtenářů za celých 9 dní neupozornil...

22. 04. 2010 - 21:38

tyna®pismenkuje.cz: Evidentně jim to je narozdíl od tebe úplně jedno. Nebo to nedočetli až k té chybě. Vyber si, která varianta je ti sympatičtější.

---
tyna.pismenkuje.cz

23. 04. 2010 - 11:44

romča: Obojí je smutné. Jak ignorance takové hrubky, tak ignorance tématu - že by se nedostali ani ke třetí řádce článku... Protože tu mají už v upoutávce, na to si to nemusí ani otvírat. Njn. Líp už bylo Když je každýmu všechno jedno a jen pasivně přijímá, co se na něj valí ze všech stran, tak to s tak laxní společností daleko nedotáhnem.

29. 05. 2010 - 18:20

ivana: Ignoraci hrubky bych opravdu neresila, to se bohuzel - i presto, ze by nemelo - muze stat kazdemu. Nebylo by lepsi misto vysvetlovani proc nejsi komunistou spise napsat, jak bys resil konktretni otazky, ktere lidi zajimaji a konkterni problemy, ktere musi dnes a denne resit.
Sobectvi, egoismus atd. to jsou vlastnosti, ktere bohuzel nezmizi... to by musela prijit uplne nova lidska civilizace ... ale existuje spousta problemu, ktere lze odstranit nebo alespon prinejmensim zmirnit.
P.S. Jezis "historicky prvni komunistaů - o tom bych polemizovala.

30. 05. 2010 - 11:23

ivana: Musela jsem si tento clanek precist jeste jednou, abych pochopila... bohuzel stale nejak nechapu...
Komunismus prece neni o tom jestli vic davas nez beres... je to o ideologii. Pokud vstupis do urcite strany znamena to, ze se ztotoznujes s jejim program, cili a ideologii.
Muj dedecek se dokazal rozdat pro kazdeho a vzdy mi rikaval - chovej se k lidem, tak jak chces, aby se oni chovali k tobe...a nebyl komunista...

30. 05. 2010 - 14:21

romča: Je to i o životním přístupu. A komunista by jako první měl dodržovat etické desatero a měl by myslet nejdřív na druhé a až pak na sebe. Možná že Tvůj dědeček nebyl komunista, ale choval se tak, jednal tak. Zatímco řada členů KSČM tak bohužel nejedná, nechová se tak...
Jinak komunismus není ani tak ideologie, jako spíš utopická vize, ale tak to vyjde na stejno
Souhlasím s Tebou v tom, že pokud vstoupíš do určité strany, znamená to, že se ztotožňuješ s jejím programem, cíli a ideologií. V programu KSČM ale nenajdeš ani slovo o komunismu, cílem je systémová změna - socialismus. Ideologie? Má KSČM vůbec nějakou? Je někde definovaná? Má se automaticky odvozovat od toho názvu, když v praxi komunistickou politiku KSČM nedělá? Nevím... To je věc diskuse. Ale určitě je to zajímavé. R.

31. 05. 2010 - 14:47

ivana: dodrzovat eticke desatero by mel prece kazdy. Muj dedecek byl predevsim skvely clovek a choval se tak, jak by se mel chovat kazdy - nema to nic spolecneho s pojem "komunista". Ja myslim, ze ten problem je trochu nekde jinde. Znam spoustu lidi, kteri nemaji levicove mysleni, ale vykonali hodne dobra a osobni prospech bylo to posledni, co je nezajimalo.
K te ideologii i k tomu jakou politiku KSCM dela se jeste vratim.I k tomu pojmu komunismus atd. Je to na delsi komentar a bohuzel nemam cas. Taky se vratim k tomu clanku od pana Kluze. Myslim, ze to muze byt zajimava debata.
Jen dotaz - takze podle toho clanku jsi clenem strany, ale svym zpusobem nejsi skutecnym clenem teto strany, protoze se nechovas tak jak by se mel skutecny clen chovat a vlastne Te ani nic nenuti se tim skutecnym clenem stat?

01. 06. 2010 - 12:51

romča: Jakto? Já se jen snažím vysvětlit, že být členem KS ještě neznamená být komunistou. Za minulého režimu bylo bezmála 2 miliony členů KS a kolik z nich bylo opravdovými komunisty? Já o sobě rozhlašuji, že jsem socialista v komunistické straně - jakožto jedině autenticky levicové parlamentní straně v ČR. Nemám problém přiznat, že až tu vznikne skutečná socialistická Levice (po vzoru té německé), že bych přešel spíš tam - protože do spolků jako DKP či KPD rozhodně přesvědčením opravdu nepatřím...

01. 06. 2010 - 13:13

ivana: nez jsem stihla dopsat ten komentar viz nize, tak jsi castecne odpovedel - diky, ale stejne nechapu. Byt clenem KS - neznamena byt komunistou???? Za minuleho rezimu byla jina situace...
Jinak co se tyce socialisticke levice - v tom te chapu. Ale proc to neresit prave tim byt sympatizant a potom bys nemusel resit otazku proc nejsi komunista, kdyz vlastne clenem KS jsi. Nezlob se na me, ale zni to az moc alibisticky.

01. 06. 2010 - 13:21

ivana: a jeste jedna poznamka k te socialisticke levici - to by se musel najit nekdo - osobnost, kdo by byl schopny ji zalozit a vest ji tak, aby vubec dokazala na nasi politcke scene prezit a ziskat co nejvice priznivcu...

02. 06. 2010 - 17:00

ivana: konecne jsem si precetla i tvuj clanek "proc nejsem antikomunistou" - a ten se mi na rozdil od tohoto libi. Souhlasim s Tebou (snad az na jednu vyjimku). Taky me zaujal clanek V. Belohradskeho. Predevsim retorika polarizace - volby mezi "antitezemi". "Kdo si zvoli spatnou moznost je odsouzen...Co je mezi antitezi ocita se ve tme..." ale i z te tmy je mozne dostat se ven na svetlo, jen je potreba najit ten spravny smer.
Zrejme nepochopim Tve vysvetleni proc nejsi komunistou, ale to je jedno. Vazila jsem si Te mimo jine i pro Tve politicke nazory. Stejne tak si vazim tech, kteri po revoluci neprevlekli kabat a netvrdili, ze nebyli opravdovymi komunisty.

30. 05. 2010 - 14:14

romča: Klidně polemizuj... Já jenom, že se mu tak v intelektuálních kruzích říká a mně se to přirovnání líbí - za předpokladu, že tedy přijmeme tezi o tom, že vůbec existoval. Ale nějaké historické doklady pro to už prý jsou
Jak bych řešil konkrétní otázky? V souladu s programy KSČM, Humanistické strany a SPO Zemanovců... to je taky prosté

30. 05. 2010 - 14:22

romča: Toto je reakce na první Ivaninu reakci. Nějak se mi zatoulala

31. 05. 2010 - 14:52

ivana: a proc sem nenapsat nektere z bodu programu (to co mlade nejvice zajima) s vysvetlenim a tvym komentarem. Psat umis. Mozna by to pomohlo ziskta nove volice

01. 06. 2010 - 12:49

romča: Ztráta času, stačí odkázat na www.kscm.cz

01. 06. 2010 - 13:07

ivana: cas obeda vyuziji k reakci
1) komunismus je politicka ideologie zalozena na teorii Marxe a Engelse...
2) netvrdim, ze v programu KSCM se vyskytuje slovo komunismus anebo, ze je programovym cilem KSCM. Brala jsem to obcene. Na zacatku sveho clanku pises, ze se terminem "komunismus" hodlas zabyvat. Takze jsem ten clanek cetla nekolikrat, abych nasla tvou definici.
3)Tvuj dotaz -ideologie - a zda KSCM ma nejakou? Asi je to na delsi debatu, ale muze to byt zajimave. Kazdopadne vychazi z tradic marxistickeho uceni.
4) Zda se ma odvozovat od nazvu - to je slozite, logicky kazdy od toho nazvu odvozovat bude... Cilem je systemova zmena - socialismus - socialne spravedliva spolecnost, zajistujici zivotni jistoty pro nejsirsi vstrvy obyvatelstva atd. Myslenkove taky vychazi z dila Marxe a Engelse.
5) ja jen nechapu proc jsi tedy vstupoval do strany, jejiz clenem vlastne (podle toho co pises) ani nejsi (a ani Te nic nenuti se jim stat). Pokud je to pouze na protest proti soucasnemu politickemu zrizeni, proc nebyt pouze sympatizantem a teprve az vykonas hodne dobra a svym chovanim a jednanim se stanes vzorem pro ostatni stejne anebo podobne smyslejici lidi, az pote vstoupit do teto strany a stat tak jejim skutecnym clenem.

03. 06. 2010 - 15:39

romča: 1) ale z kterého období? Sám Marx své závěry v průběhu života, např. po Pařížské komuně, měnil...
2) a zabýval jsem se - po svém...
3) viz 1)
4) nejsem nijak proti dílu Marxe a Engelse, spíš naopak. Ale trvám si na tom, že proto ještě nemusím být komunista...
5) členem KSČM jsem už 12 let bezmála. Sympatizantem být nestačí, chceš-li ovlivňovat chod veřejného dění, je třeba být uvnitř onoho dění. Mně by jako alibismus spíš připadala ta varianta zůstat stranou jen jako sympatizant...
Hezký den

03. 06. 2010 - 18:25

ivana: 1) a castecne 3) z 19. stoleti (az po Jezisovi ). Ano menil... dokonce v jeho dile najdes i zminku o globalizaci... to ze vychazi z marxistickeho uceni neni mysleno negativne, naopak.
Na jake teorii je tedy podle Tebe komunismus zalozen a z ceho vychazi myslenkove KSCM?
2) podal jsi vlastni vyklad, na to mas pravo.
4) taky nejsem nijak proti dilu Marxe a Engelse. A to ze jsi clenem KS Ti nevycitam.
5) i jako sympatizant muzes ovlivnovat chod verejneho deni.
Budes nekdy jako Jezis?

06. 06. 2010 - 16:32

ivana: samozrejme, ze existuji podobnosti co se tyce myslenkoveho pojeti terminu "komunismu"... koreny sahaji daleko do minulosti (snad az do ranneho krestanstvi)a shody najdes i u vice historickych udalosti a osobnosti... Pokud to budu posuzovat z hlediska rovnosti si ... ano dalo by se o Jezisovi mluvit jako o "predchudci" komunistu. Avsak pokud to budu posuzovat z hlediska konecne podoby, kterou teto myslence dal az Marx, je tam jeden velky rozpor a to je vira v Boha a vztah k cirkvi vubec (i opacne).

06. 06. 2010 - 17:25

ivana: ten dnesni komentar mel byt k tomu - polemizovani - Jezis "historicky prvni komunista"... bohuzel se to zaradilo jinam
Az budes mit nekdy cas, budu rada, kdyz mi odpovis alespon na tuto otazku -
Na jake teorii je tedy podle Tebe komunismus zalozen a z ceho vychazi myslenkove KSCM?
Dik.

07. 06. 2010 - 11:45

romča: Právěže na nějaké jedné teorii založen není. Kdybys třeba chtěla říct Teorie beztřídní společnosti, byl by to problém, ptz to je součást souboru teorií, které víceméně pochází až od Stalina. Komunismus jako terminus technikus je odvozen až od Pařížské komuny, byť termín komuna (od komunita?) existoval už předtím - proto si ho půjčili do manifestu tvůrci. Ale s Marxem přesto komunismus tolik společného nemá. Marx byl hlavně ekonom, který se zabýval politickou ekonomií. Pravda, společností se zabýval Engels, ale marxismus je dílem Lenina, za života Marxe žádný marxismus neexistoval. Každopádně všichni navazují na Feuerbacha, Hegela a dohledej, na koho všeho navazuje Hegel...?!
Lze volně říct, že komunismus vychází ze souboru idejí materialistických filozofů, dialektiky, Marxovy kritiky kapitalismu, následně tzv. vedoucí síly... ale říct přesně komunismus =, to prostě objektivně nejde. Vždycky budou stovky výkladů a rozdílů v nich, stovky názorů. Dodnes nebyli představitelé KSČM schopni jednoznačně vyvrátit tendenční žvást, že komunistická ideologie je zločinná - není takový jednotný teoretický výklad, který by to odborně popřel. Proto já mluvím spíš o komunistickém chování v praxi...
KSČM vychází z učení Marxe, Engelse (a opatrněji Lenina, protože ten směřuje přímo k revoluci), ale v praxi má v programu pouze socialismus, protože ten je spíš definovatelný a snad i za určité souhry okolností realizovatelný... Všechny pokusy o "komunistické" soužití dříve či později selhaly - Tábor, kibucy atd., atp.

08. 06. 2010 - 12:09

ivana: s timto Tvym vysvetlenim souhlasim.
no prave, ze selhaly...
Jak chces tedy vybudovat spravedlivou spolecnost zalozenou na rovne care pro vsechny?

09. 06. 2010 - 14:54

roman: No skrzeva ten socialismus. Bude-li dobrá vůle...