Blogy Blbne.cz a Svetu.cz budou k 16.08.2025 zrušeny. Díky AI a blokování reklamy nevydělají ani na doménu natož na server. :(


Článek Zločiny kapitalismu (IV.)

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: Zločiny kapitalismu (IV.)

13. 11. 2009 - 14:25

romča: Mimochodem, to zamyšlení Lucky na FB fakt doporučuju, má tam velmi kvalitní odborný rozbor řady zásadních průšvihů a lapsusů polistopadového kapitalistického vývoje! R.

13. 11. 2009 - 15:04

marieke*: Ty jo, na takové komoušské bláboly jako tady jsem už dlouho nenarazila. Vzhůru do skvělé NDR, vraťme čas zpátky k uranovým dolům, STB a nesvobodě. (Btw, taky nejsem příznivcem kapitalismu a vidím na něm spoustu nedostatků, ale zpět ke komoušské totalitě? Nikdy. I kdyby měla být kdovíjak reformovaná).

13. 11. 2009 - 15:56

romča: Doporučuji klid a nohy v teple. Po nějakém návratu tu nikdo nevolá. Jen pojmenovává fakta... Abychom se právě dopracovali k té zlaté střední cestě mezi extrémy... O tom to právě je, že pořád většina lidí má tendenci nahlížet na svět černobíle a plni emocí - a nikoli s chladnou hlavou...

13. 11. 2009 - 15:26

pro-zivot®pise.cz: Nabízím trošku jiné svědectví. I když samozřejmě netvrdím, že naše současná společnost nemá žádné chyby. Má, a moc. Jenže řada z nich má (jaká ironie!) kořeny právě v tom systému, který tak vychvalujete.

http://www.svedomi.cz/on/on_rof_0202_peklo.htm

---
pro-zivot.pise.cz

13. 11. 2009 - 15:59

romča: Nevychvaluji já, ale dávám prostor neutrálnímu člověku ze Západu, který nikdy nebyl komunistou, a přesto si udělal obrázek, jaký si udělal - prostě jen proto, že nenahlíží na svět lacině, jednoduše, černobíle. Jak koukám na ty odkazy - je tam cosi o katolické církvi. Nemá takhle náhodou nejvíc zločinů v minulosti na svědomí právě katolická církev jako prodloužený nástroj feudalismu (předchůdce kapitalismu)?! Říkají Vám něco hony na čarodějnice? To že se podobných excesů nevyvarovaly ani totalitní tzv. komunistické strany přece neznamená, že o zločinech ve jménu zisku budeme mlčet, ne?!

13. 11. 2009 - 16:52

pro-zivot®pise.cz: Je trochu komické, když mě nejprve poučíte, že se na svět nemáme dívat černobíle, a pak to sama uděláte. Tyhle nenávistné výpady vůči katolické církvi jsou zřejmě povinnou výbavou každého soudruha. Mám tomu rozumět tak, že o skutečnou diskusi bez předsudků a stokrát omletých klišé nemáte zájem?

---
pro-zivot.pise.cz

13. 11. 2009 - 17:20

romča: Předně nejsem ta, ale ten a pak odmítám, že bych se na svět díval černobíle. Nikoli. Jen upozorňuji na to, že když tu přetiskujete odkazy na zločiny minulorežimní nomenklatury, neměl byste zamlčovat ani zločiny ve jménu moci a zisku, které páchala i ta katolická církev. O zločinech 50. let se mluví od rána do večera (ale už ne třeba o McCarthyho novodobém honu na čaroděnice v USA, jehož vražda manželů Rosenbergových byla jen jedním z vrcholků ledovce), ale o zločinech feudalismu a kapitalismu není dnes moc moderní psát. Ptám se proč? Toť vše. Diskusi se samozřejmě nebráním. Viz i polemiku, kterou vedu navzdory časové tísni na www.tyna.pismenkuje.cz. R.

13. 11. 2009 - 17:42

tyna®pismenkuje.cz: Romane, ty jsi ještě nedokázal pochopit, že každý bojuje za svou pravdu a tak vytahuje nejprve to co se mu nelíbí na druhých? Vždyť ty to děláš taky! Nemůžeš tvrdit, že jsi naprosto oběktivní, protože taky se přece taky nenachází jediný článek psaný tvou rukou o zločinech komunismu! Takže bych se moc neoháněla oběktivností... tenhle blog je stejně černobílí jako každý jiný.

---
tyna.pismenkuje.cz

13. 11. 2009 - 17:43

tyna®pismenkuje.cz: *protože tady se přece taky

---
tyna.pismenkuje.cz

13. 11. 2009 - 17:51

romča: Seš sice rozčilená, ale přesto prosím obJEktivní a čerobílÝ blog... To předně. A pak reakce. Není to stejné. Já jsem právě teď vysvětlil svému oponentovi, že jsem ve značně nevýhodné situaci. Celá republika je 20 let krmena (místy přibarvenými, místy objektivními) reporty, články, dokumenty a vším možným o zločinech komunismu (samo o sobě blbost, protože komunismus ještě nikdy neexistoval, ale chápu, jak je to myšleno), zatímco o zločinech té druhé strany se nesmí psát, s výjimkou HaNo a tu a tam třeba Britských listů ani nepíše. Proto já se rozhodl působnost té druhé - znevýhodněné - strany podpořit informováním o tom, co je obecně tabu. Nemělo by logiku, abych tu psal o zločinech, o kterých se píše a mluví (vysílá) všude jinde. Ale tím jsem konečně otevřel tento příspěvek. Pokud to nechceš vidět a chápat, je další debata na toto téma zbytečná. Tento blog každopádně není černobílý. Nepopírám zločiny minulorežimní nomenklatury, naopak! Připouštím je tu téměř v každé diskusi. Ale vyrovnávám neobjektivní poměr přísunu informací. A to není černobílost, ale naopak snaha o co největší barevnost! R.

13. 11. 2009 - 18:13

tyna®pismenkuje.cz: Ale pouze v diskuzi... když jsi takový zastánce pravdy, piš všechnu pravdu, ne jen tu která se ti hodí do krámku tabu! Mám z tebe čím dál tím větší pocit, že už tě ani nezajímá co je vlastně větší pravda, jako to co je víc tabu a tedy utlačované... Já protože mám jiný názor jsem hned ovlivněná a nechci vidět druhou stranu věci... takže prostě nemůžeš připustit, že bych měla vlastní mozek, že? Jedna věc je jasná... ať je režim jakýkoli vždycky tu je ta alternativní, bezchybná a vždy pravdivá pravda, která se po tom, co se změní režim totálně převrátí... ale zase je to bezchybná, alternativní, vždy pravdivá pravda... tak co je tedy vlastně pravda?! A ty jsi si všechno prožil u všeho jsi byl a nic ti nikdy neuniklo, že si troufáš tvrdit, kdo je větší zločinec? A prosím už jednou pro vždy konečně přijmi jako fakt, že já obhajuji hlavně demokracii, kapitalismus mi jen vyhovuje... protože mi připadá spravedlivější, že někdo neschopný nemá nic a někdo schopný může být oceněn. Socialismus je jen rovnoměrné rozdělení bídy. A ten dnešní? Ten hlavně podporuje příživníky, aby si získal voliče!

---
tyna.pismenkuje.cz

13. 11. 2009 - 18:36

l.end.a: Já teda nevim kolik ti je, ale věř, že já v bídě nikdy nežila!!!! A bude mi za rok 40, tak si to, co bylo před revolucí pamatuju.

13. 11. 2009 - 18:50

tyna®pismenkuje.cz: Je mi 16 let. A ty jsi evidentně šťastný člověk... má máma by s tebou nesouhlasila... a ta je ročník 1969.

---
tyna.pismenkuje.cz

13. 11. 2009 - 18:59

ivana: já jsem ročník 1971 a taky jsem žádnou bídu nezažila. Netvrdím, že bylo před listopadem 1989 vše ideální, dokonce jsem chodila na Václavské náměstí zvonit klíčemi...

13. 11. 2009 - 19:16

l.end.a: Já mám kolem sebe asi jen samé šťasné lidi,protože si nepamatuju žádného,kdo tehdy žil v bídě. Teda pamatuju, kecám... jednoho kluka, jeho rodiče totiž neuměli hospodařit a pravidelně týden před výplatou jim to nějak nevycházelo. Jen je blbý, že teď, v téhle době, těch rodin je nepoměrně víííííc!!!! Jenže vám mladým už to přijde normální,

13. 11. 2009 - 19:21

ivana: l.end.a - naprostý souhlas.

05. 02. 2011 - 17:26

foxlicek: lenda....naprostý souhlas

13. 11. 2009 - 19:24

tyna®pismenkuje.cz: Moji prarodiče hospodařit uměli a umějí... babička měla 3 práce a stejně s penězi nevycházeli... tak čím to bude?

Mě to tedy nepřijde normální... v bídě v mém okolí jsou jen ti, co si nadělali statisícové či větší dluhy a pořád čekají kdy jim někdo něco dá! A stát takové lidi ještě podporuje!

---
tyna.pismenkuje.cz

13. 11. 2009 - 19:26

romča: V mém okolí, v mém okolí... Dokud se nezbavíš posuzování objektivní reality jen na základě zkušeností ze svého okolí, pak se nikdy na ničem nedohodnem... Situace v Praze je samozřejmě úplně jiná než ve zbytku republiky, kde to pravidlo, které Ty razíš, už vůbec neplatí!

13. 11. 2009 - 19:37

tyna®pismenkuje.cz: Hale... já chodila na sociální školu... a pořád si celkem vybavuji typy klientů! Zkušenosti ze svého okolí používám jen proto abych mohla dát konkrétní příklad... a ne se jen dohadovat o něčem bez tváře.

---
tyna.pismenkuje.cz

13. 11. 2009 - 19:50

romča: Typy klientů? Zase to ale byla sociální škola v Praze - úplně jiné zkušenosti bys nabrala na severu Čech či Moravy, to Tě ujišťuju.

13. 11. 2009 - 19:56

ivana: a nejen tam. Tak například podobných případů je hodně na celém světě. Jen v USA kolik je lidi bez prace a kolik lidi tam zije pod hranici bídy - v loňském roce jich bylo přes 35 milionů ... v nejdemokratičtější zemi ...

13. 11. 2009 - 19:59

romča: V rádobynejdemokratičtější zemi

13. 11. 2009 - 20:00

ivana: mělo to být "v nejdemokratičtější zemi"

13. 11. 2009 - 19:48

l.end.a: No to nevim čím to bude?.... Moji rodiče vydělávali 2500Kč - průměrný předrevoluční plat v zemědělském družstvu a ještě si přestavěli barák, podotýkám bez půjček. Tak nevim, jestli vaši nežili jinde, než moji rodiče, hmmmm
A k současnosti: z ruky do huby žijou u nás hlavně samoživitelky a rodiny s ženskejma na mateřský. O tom příkladu, co píšeš ty Tyno, bych se vůbec neopovážila mluvit.

13. 11. 2009 - 19:51

romča: Jj, taky jsem cinkal. Protože jsem uvěřil těm lžím o tom, jak nikdo nechce kapitalismus, že jde jen o úpravu socialismu k jeho skutečné podstatě. Těm lžím, jak tady nikdy nebude nezaměstnanost, sociální nespravedlnost, jak zrušíme NATO atp. ... R.

13. 11. 2009 - 19:24

romča: Nene, pravda je jen jedna. Vše ostatní se pravdě jen blíží - méně či více. Vlastní mozek jistě máš, ale - jak jsme se o tom bavili v létě - prostě se děsíš toho, že je všechno úplně jinak, než jak Ti říká většina lidí kolem Tebe (a teď nemyslím rodinu a její neblahé zkušenosti, i když to Tě samozřejmě taky ovlivňuje, možná nejvíc, ale školu a oficiální propagandu, kde se lže záměrně).
Socialismus není rovnoměrné rozdělení bídy, to je taky nesmysl. Skutečný socialismus je založen na co největší míře demokracie, na koexistenci všech forem vlastnictví - soukromého, státního i družstevního - z toho plyne, že minulý režim tady nebyl ani socialismus (ačkoli tak sám sebe nazýval), natožpak komunismus...

13. 11. 2009 - 19:35

tyna®pismenkuje.cz: Ne, já nemám strach... to opravdu ne. Mám strach akorát z úchylů, fanatiků a bláznů, ale z pravdy rozhodně ne. Jak můžeš někoho obviňovat, že lže? Víš mě učí lidi z masa a kostí! Jdi a řekni jim, že jsou lháři... prosím!
Pak vlastně lžete, když to máte v názvu...ne? Protože to není možné... Takže klamete lidi a jste pokrytci... zajímavé.

---
tyna.pismenkuje.cz

13. 11. 2009 - 19:55

romča: Rád si s nimi půjdu popovídat - a pokud budu mít pocit, že něco zamlčují, nebo o něčem informují jednostranně, účelově, zavádějícím tendenčním způsobem, nebudu mít problém jim to do očí říct, to Tě ujišťuju! Všichni jsme lidé z masa a kostí, a přece je mezi náma bezpočet zločinců - i šílenci jako Hitler a Stalin byli lidé z masa a kostí - a lhali, kudy chodili...
A co se týče názvu, není vyloženou lží něco, co chceš v konečném důsledku dosáhnout. Ale je to minimálně matoucí. S tím souhlasím. Kdyby záleželo na mě, byl bych pro sloučení se Stranou demokratického socialismu, která má podle mě ideální název. A to také nahlas hlásám. Já jsem oporebelem všude...

13. 11. 2009 - 19:57

romča: Opravuji hrubku: kdyby záleželo na mně...

07. 02. 2011 - 08:07

foxlicek: jistě,je to pravda,ale pro objektivitu by se musela dopsat i druhá strana...

budování demokracie:
-USA se budovala na vyvraždění 70 miliónů domorodých obyvatel-indiáni
-tam kde se vraždilo v příloze,kterou uvádíte.....kdo tam asi tak ve velké míře
dodával zvraně kromě bývalého SSSR?
-vnucování demokracie -kolik
zavražděných?-Grenada,Chile,Salvador,Panama,Guatemala,Vietnam,Korea,Irák,Afghánistán...a to už nemluvím ani o otázce vraždění černého obyvatelstva v rámci "demokracie" v USA
-kolik vražd je asi evidováno např.od 2.svět.války v USA-pod skrytou rouškou poklidné "demokracie",kolik sebevražd pod vlivem existenčních sebevražd pod zdánlivě klidnou "domkracií",kolik mrtvých pod vlivem drog ve zdánlivě klidné "demokracii",.......

když jedna strana tak prosím i druhou stranu věci,kdyby byla uvedena na porovnání i tato strana -rub a líc ,tak mlčím

07. 02. 2011 - 09:51

romča: Dobrý den, obávám se, že reakce se zpožděním roku a čtvrt (či skoro roku a půl) si už bohužel uživatel "pro život", na kterého asi správně reagujete, nepřečte... Přesto děkuji za podnětný příspěvek a budu rád, když se zapojíte do diskuse i k čerstvým politickým textům. Určitě brzy zase nějaký přidám. R.

13. 11. 2009 - 15:26

pro-zivot®pise.cz: Pokračování:

http://www.kpv-cr.cz/?pid=125

http://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_ob% C4%9Bt%C3%AD_komunistick%C3%A9ho_teroru_v_%C4%8Ceskoslovensku_z_%C5%99ad_katolick%C3%BDch_duchovn%C3 %ADch_a_%C5%99eholn%C3%ADk%C5%AF

http://cs.wikipedia.org/wiki/Pron%C3%A1sledov%C3%A1n%C3%AD _katolick%C3%A9_c%C3%ADrkve_v_%C4%8Ceskoslovensku

---
pro-zivot.pise.cz

13. 11. 2009 - 18:25

l.end.a: Nedá mi to, abych pod tuhle diskuzi neokopčila jeden článek, který jsem si četla na fb. Je to totiž zářný příklad toho, co tu Roman píše. Že se jen vytahuje to, co se našim nejvyšším hodí do krámu. Například poukázat na to, čím byl taťka pana Grebeníčka, ale co dělali jiní taťkové našich komunisty ublížených politiků za minulého režimu? Tak si to taky přečtěte a uvidíme co vy na to!!!! Mě to docela vyrazilo dech.....

Dnes osmdesátiletou, bývalou novopečenou soudkyni z procesu s Miladou Horákovou odsoudili natvrdo k žaláři (mimochodem k parádnímu s dokonalou lékařskou péčí, jakou by si normální člověk nemohl zaplatit). Tehdy zmanipulovaná soudkyně, kdyby odmítla hrát svou roli, tak by se zlou otázala.

Naopak redaktor Československého rozhlasu Jiří Ruml, který do rádia vyřvával, aby pracující posílali resoluce požadující trest smrti pro Miladu Horákovou po listopadu místo toho, aby chodil kanálama, tak byl kooptován jako poslanec do národního shromáždění, a pak jako šéf komise pro vyšetřování údálostí 17. listopadu zamlžoval fakta. Jeho syn Jan Ruml se stal ministrem vnitra a zařídil, že o přepadu mafiánů s drogami na Ruzyni věděli mafiáni dříve, než šéf přepadového komanda policie. Notoricky je známa jeho spolupráce s mezinárodními zločinci, bratry Helbichovými atd.

Senátor a dřívější přeseda vlády Petr Pithart je synáčkem toho Pitharta, který jako velitel lidových milic v únoru 1948 zmlátil študáky, kteří na hradě chtěli u presidenta protestovat proti komunistickému puči.

Svého času nejoblíbenější politik Vladimír Dlouhý je synáčkem Ing. Karla Dlouhého, generálního ředitele Hutnictví železa, člena UVKSČ a notorického alkoholika v jedné osobě on byl trojjedinný jako Pánbůh. Matinka učila Marxismus na vysoké politické, synáček studoval na katolické universitě v Belgii, pak dělal předsedu KSČ na prognosťáku u Komárka a pak prvního polistopadového ministra průmyslu obchodu za komunisty.

Tatínek pani Lívie Klausové nebyl nikdo jiný, než člen UVKSČ Šalgovič, jeden z těch , co měli podepsat zvací dopis pro vstup vojsk Varšavské smlouvy do ČSFR v r. 1968. Nechtějte vědět co předcházelo Klausově stáži v USA !!! Co předcházelo stáži Tošovského ve Velké Británii atd.

Zkrátka a dobře: 80 stále stejných pražských rodin vládne této zemi ať jsou komunisti, Američané, nebo Marťané. Kdyby zítra hrozila invaze z Marsu, tak ještě dnes bude Vladimír Dlouhý předsedou svazu pro spolupráci s Marsem.

13. 11. 2009 - 18:54

ivana: L.end.a: souhlasím s tebou.
Přidám taky odkaz na jeden článek z ihned.cz. je to trochu z jiného soudku, ale taky to o něčem svědčí... a podobných příkladů je víc.

http://domaci.ihned.cz/c1-39036990-nekterym-poslancum-vadi-minulost-budouciho-ceskeho-euro komisare
zde okopíruji to podstatné:
Současný ministr pro evropské záležitosti a budoucí eurokomisař Füle zahájil svoji službu pro stát už v roce 1980, tedy hluboko za vlády komunistů. Tehdy si jako středoškolák podal přihlášku do KSČ. Už o rok později odjel do Moskvy studovat na Institut mezinárodních vztahů známý jako MGIMO, který plodil jednoho komunistického diplomata za druhým. Vydržel tam pět let. Mezitím, v roce 1982, vyslyšela KSČ jeho žádost o vstup do strany.

V žádném z oficiálních životopisů to Füle napsané nemá. Prý nepatří k "diplomatickým standardům" zveřejňovat politickou příslušnost, zejména tu "neaktuální", jak sám před časem vysvětlil.

.................
Až do letošního jara, kdy se měl Füle stát ministrem, unikala jeho komunistická minulost veškeré pozornosti. Přitom Füle do té doby vykonával množství nesmírně důležitých funkcí. V druhé polovině devadesátých let byl ředitelem odboru bezpečnostní politiky ministerstva zahraničí, pak velvyslancem v Litvě, tam dostal za úkol zastupovat i NATO (byl vůbec prvním českým diplomatem s tímto pověřením), pak ho sociálnědemokratický ministr obrany Jaroslav Tvrdík vytáhl na pozici svého náměstka, poté se stal velvyslancem v Británii, následuje post velvyslance Česka při NATO... Samé funkce, kde by mohla jeho minulost vadit. Jenže Füle dokázal proplout bez povšimnutí.

.............................
Byl to přitom on, kdo vedl komisi, která vybrala stíhačky Gripen pro armádu. Dění kolem tohoto výběrového řízení dodnes vyšetřuje britská protikorupční policie.

---
www.mary.pise.cz

13. 11. 2009 - 19:49

romča: Dámy, díky za vaše příspěvky. Problém je, že takových příkladů, v té zářné demokracii, v níž údajně žijeme, v demokracii, kde se pro názor zase vyhazuje z práce (byť tentokrát ne z rozhodnutí strany, ale jednotlivých papeženců), takových příkladů bychom mohli uvádět stovky a stovky, ba tisíce. A kdo si to nechce připustit, tak to stejně nepřizná a bude snít o tom, jak žije v době, kdy úspěch záleží jen na kvalitách a nikoli na kontaktech, na oprsklosti, na tvrdých loktech, na tom, že jeden může být úspěšný většinou jen na úkor někoho jiného... A to je prostě druhý extrém. Ale nesouhlasím s jedním z prvních reagujících zde v této diskusi (pro_zivot.pise.cz tuším), že ta špína dneška je plodem minulého režimu. Bohužel je plodem dávných dob, kdy se odpradávna lidi vzájemně likvidovali a byli na sebe jako supi, chtěli-li přežít. Postupně se civilizace vyvíjela natolik, že už většinou nešlo vyloženě o přežití, ale ten Mr. Hyde v nás pořád vítězil - hrabivost, hrabivost, hrabivost, zisk, zisk, zisk za každou cenu a nikdy jinak. Právě tohle naopak mělo za následek i brzké zneužití ušlechtilých ideálů sociálně spravedlivé společnosti, které se naši předci po 2. světové válce snažili zavést... R.
Znovu odkazuji na poslední palec tohoto příspěvku - 3 body úvahy někdejšího šéfa Evropské komise Romana Prodiho, který není žádný komunista... Jeho hodnocení kapitalismu je více než výmluvné. Je v něm vše!

13. 11. 2009 - 20:02

ivana: a za chyby se omlávám, musím přeskakovat z jiné klávesnice...

---
www.mary.pise.cz

14. 11. 2009 - 13:29

marieke*: A ještě jeden černobílé rýpnutí Ta Rovná je teda terno. Vzhledem k jejímu věku si komunismus asi osobně nepamatuje, jestli někoho fakt nepobírám tak to jsou mladí komunisti. Její rodiče asi nezažili totalitní útlak, zřejmě měli dobrý kádrový profil atd. protože kdyby to bylo jinak tak bude mít na KSČM úplně jiný názor...

14. 11. 2009 - 16:16

romča: Dovolím si nesouhlasit. Většina těch, kteří za minulého režimu páchali zločiny a buzerovali lidi dole, okamžitě po listopadu 89 přeběhla do podnikatelské sféry, do OF a odtud do ODS, OH a spol. Část i do znovuobnovené ČSSD, ale tak tam to bylo legitimní, neboť ČSSD byla proti své vůli součástí KSČ po celých 41 let. To znamená, že ten totalitní útlak nemá na svědomí KSČM, která vznikla 31. 3. 1990, ale konkrétní paraziti, kteří cíleně onu ideu sociálně spravedlivější společnosti diskreditovali svým šíleným jednáním... Právě na ně byste měla být naštvaná - jestli Vám to dochází... R.

14. 11. 2009 - 17:23

marieke*: To vyznělo jako by všichni ti zlí z KSČ utekli do ostatních stran Já vím, že i v ostatních pol.stranách jsou bývalí komunisté, ale snad nemyslíš vážně, že když KSČM vznikla v březnu 90 tak je úplně jiná než KSČ a s totalitní minulostí nemá nic společného? Vždyť si jen přidali písmenko do názvu, za minulost se nikdy neomluvili, nezreformovali, nic...Tady radši končím, z tvé obhajoby komoušů je mi fakt zle.

15. 11. 2009 - 13:41

romča: Kdo chce být hluchý, zůstane hluchým, kdo chce být slepý, zůstane slepým... Ano, myslím to zcela vážně. V inovované KSČ(M) zůstali ti, kterým nikdy nešlo o kariéru a prospěch, ale o věc, o změnu hodnotového žebříčku a postupný přechod k sociálně spravedlivé společnosti. Tj. většinou slušní lidé. Ano, i v současné KSČM člověk najde pár stovek těch, co se v minulosti dopouštěli nepravostí, ale naštěstí je to absolutní menšina. Ti bezcharakterní a bezskrupulózní jedinci všichni utekli po převratu z KSČ pryč - tam, kde se dala dělat nová kariéra - prostě vyměnili rudý dres za modrý. To myslím smrtelně vážně, lze to bez problémů doložit, stačí sledovat statistiky.
A už vůbec není pravda, že KSČM se za svou předchůdkyni neomluvila a že by se nezreformovala. Některé problémy zůstaly, ale k reformě došlo velmi seriózní - až moc - KSČM je dnes nejdemokratičtější parlamentní stranou u nás a na ty vnitřní demokratické mechanismy právě naopak velmi doplácí, no a omluv já osobně zaregistroval několik. Už KSČ se od prosince 89 omluvila asi 3x a KSČM to pak zopakovala na několika sjezdech - zcela otevřeně. Jenže - a to už se opakuji - kdo omluvy nechce slyšet a má mozek zatemněný fanatismem, ten si pravdu nepřipustí...
Jen ještě budu citovat pana profesora Václava Bělohradského (žijícího a přednášejícího v Itálii), filozofa, politologa a ekonoma, obrovskou celosvětově uznávanou a respektovanou kapacitu - liberála (nekomunistu), který v dnešní Partii na Primě jasně deklaroval, že dnešní KSČM není de facto komunistickou stranou v pravém slova smyslu, že je málo radikální a málo marxistická, že spíš navazuje na tradice národněosvobozenecké z 19. století. A to je také důvod, proč je mi na rozdíl od minulorežimní KSČ, proti které jsem se silně vymezoval, dnešní KSČM stále ještě velmi sympatická. R.

17. 11. 2009 - 23:15

svadlenka: Přátelé, nenechte se vmanipulovat do obrany jakékoli pravdy. To se učí na sociálních, i ostatních důležitých vzdělávacích ústavech. Tyna je produkt našeho školství a přesně takto by reagovala, kdyby se narodila jakékoli jiné době. Jako přesvědčená Hitlerjungentka, jako komsomolská pionýrka a jako nyní, hrdinná obránkyně svobody a demokracie. Takové dítě nemůže čerpat ze zkušeností, jen z doslechu a samozřejmě z výmazu mozku doby. Někdo pochopí dřív, někdo později, někdo nikdy. Ale to je jedno. Uplně jedno.
Naprosto dokonale se jí podařilo (ve škole dávala pozor) odvést pozornost od merita věci a postavit tu oponenty do roviny totalitních tmářů a zatuhlých komoušů. Mám dojem, že ten článek vůbec nečetla a že reaguje jen na nadpis, kterým jsi jí (a nejen jí) jako býkovi červeným hadrem, zamával před nosem.

Já mám jedinou obavu, že už s námi Matka Země, jednoho krásného dne, přestane mít trpělivost. Na co nás sem tvořitel poslal? Na co nám dal dar myšlení, lásky a citů? Na to, co se tu ve finále děje? Na co ty lidi mají mozek a srdce? Na to, aby se přežrali, nechali po sobě co největší hromadu odpadků, koukali na to, jak jejich rodiče umírají v LDNkách, kde s nimi zachází, jak v koncentráku a jediná jejich reakce bude- no jo, jsou slabší, nedokázali si vydělat? Taková míra rasismu, jaká je teď za komunismu nebyla. Ne že by nebyla vůbec, ale lidi se za to aspoň styděli a podvědomně věděli, že to není správný. Dneska se to přímo vyžaduje, kastavat lidi, na ty sociálně přizpůsobivé a na ty ostatní. A nikdo se za to nestydí - dokonce si buší do hrudi, jaký kvalitní lidé jsou. Obloženi přepychem, s kapsama plnýma antidepresiv a s minimální hemživostí...........

18. 11. 2009 - 12:04

romča: Teda Švadlí, takhle rozčilenou jsem Tě dlouho neviděl - viz tolik překlepů - to u Tebe není normální. Copak Týna - taky si myslím, že to celé pořádně nečetla, ale to je jedno - musím se jí trochu zastat, protože jí znám hodně dobře - ona náhodou je hodně přemýšlivý člověk a ten mozek ještě vymytý nemá (byť na tom škola a minimálně část jejího okolí úpěnlivě pracuje - jeje, teď se zase na mě naštve...). Ale nelámu nad ní hůl - věřím, že životní zkušenosti jí přesvědčí o tom, že všechno je daleko složitější a nic není jen černý a naopak bílý. Horší je třeba ta druhá (Mariette?) - tak to je dělo. Nevím, kolik je jí let, ale to je teprve fanatismus na entou... O Týně vím, že si aspoň názor druhého vyslechne, i když logicky věří spíš tomu, co kolem sebe slyší a vidí většinově. Ale ta druhá slečna/dáma, tam už je evidentně pozdě.
Jj, sobectví ovládlo dnešní dobu (konečně, je to typický produkt kapitalismu - proto ho tak nesnáším) a vše ovšem nasvědčuje tomu, že sebevíc ušlechtilých naivních jedinců, kteří radši dávají než dostávají, to nezmění

18. 11. 2009 - 12:05

romča: Aha, tak Marieke - no to je fuk - každý pochopil, koho myslím. R.

18. 11. 2009 - 14:46

svadlenka: Ona mi strašně přeskakuje klávesnice a včera jsem byla tak znavená, že jsem neměla tolik energie to vychytat. A taky na mě za všech stran fičela ta mediální masáž. Lidi byli vždycky ovce, ale tohle už není normální. Žádná přímá úměrnost se vzděláním a přirozenou inteligencí není, což je teda průšvih sám o sobě. Já jsem bohužel strašně netrpělivá- přitom na sobě vidím, že to jde,ale ta doba, než se k tomu člověk dopracuje !!!! Pořád mám neodbytný pocit, že tolik času prostě nemáme.....

18. 11. 2009 - 15:53

romča: To máš bohužel pravdu! Už je ne za 5 minut 12, ale pět minut po půl jedný...

18. 11. 2009 - 19:46

svadlenka: No ono snad opravdu jiné řešení, než na jaké už dávno přišli myslitelé, jejichž jméno se nesmí vyslovit, nebude. Ještě tak mniši v Tibetu volí nekonfrontační odboj plný motliteb, ale podle toho taky vypadají výsledky.

20. 11. 2009 - 13:04

mariette :-ddd: Ano, já jsem strašná vypatlaná fanatička, protože nejsem komunistka LOL. Jen do mě, vy chytrolíni, dobře se bavím A nejsem žádný vymletý produkt naší doby, ve škole do mě nikdo nic nehustil, ale "bohužel" jsem z rodiny, kde jsem odmala poslouchala na deskách Kryla nebo Hutku a rodiče se se mnou o komunismu bavili. No nic, čest práci, soudruzi

20. 11. 2009 - 13:19

romča: Smůla, Švadlenka není žádný soudruh, nemá s KSČM nic společného. Ani nevím, jestli vůbec volí levicově. Ale v tom je mezi váma právě ten zásadní rozdíl. Ona používá mozek a srdce.
Já jsem z antikomunistické rodiny také (viz mé čerstvé (po)listopadové ohlédnutí), ale to ještě neznamená, že v sobě chovám fanatickou černobílou nenávist jako vy. Nemusíte být komunistka, ale taky nemusíte být fanatická antikomunistka až za hrob, která není schopna vnímat dobový vývoj... Svět je naštěstí pestrobarevný a nic není jen černé a bílé! Takaže znovu připomínám, že žádný komunismus dosud neexistoval - tudíž nevím, o jakém komunismu se s vámi rodiče bavili... R.
PS: Kryla mám taky rád. Zejména jeho ostré odsouzení polistopadových kriminálních a sobeckých egoistických praktik novodobého Divokého Západu, té "zrady revoluce". Vážím si ho pro to, jak do poslední chvíle bojoval za záchranu Československa a jsem přesvědčen, že se mj. proto stal obětí oné nové svobody a demokracie a někdo mu v tom Německu (vyslán odsud) do toho hrobu pomoh'!

20. 11. 2009 - 13:20

romča: takže...

20. 11. 2009 - 13:37

ivana: Romane, bohuzel i podle CNN komunismus existoval. Prave tento tyden tam bezi porad Velvet Revolution a upoutavka na nej znela : "... end of communism in the Czech Republic..." ... tehdy jsem byli jeste "Czechoslovakia" a ten "communism" tehdy neexistoval. Zajimave, ze v dubnu pani reporterka teze stanice hlasila, jak Obama vystoupi v Praze hlavnim meste Ceskoslovenska
Clovek obcas zasne.

20. 11. 2009 - 13:41

romča: No právě - dílem tendenční lhaní, dílem totální hloupost... R.

20. 11. 2009 - 13:06

marieke*: "Já mám jedinou obavu, že už s námi Matka Země, jednoho krásného dne, přestane mít trpělivost. Na co nás sem tvořitel poslal? Na co nám dal dar myšlení, lásky a citů? Na to, co se tu ve finále děje? Na co ty lidi mají mozek a srdce? Na to, aby se přežrali, nechali po sobě co největší hromadu odpadků, koukali na to, jak jejich rodiče umírají v LDNkách, kde s nimi zachází, jak v koncentráku a jediná jejich reakce bude- no jo, jsou slabší, nedokázali si vydělat? Taková míra rasismu, jaká je teď za komunismu nebyla. Ne že by nebyla vůbec, ale lidi se za to aspoň styděli a podvědomně věděli, že to není správný. Dneska se to přímo vyžaduje, kastavat lidi, na ty sociálně přizpůsobivé a na ty ostatní. A nikdo se za to nestydí - dokonce si buší do hrudi, jaký kvalitní lidé jsou. Obloženi přepychem, s kapsama plnýma antidepresiv a s minimální hemživostí..........."
DOUFÁM, ŽE TO NEBYLO MYŠLENO NA MĚ, PROTOŽE TO BYS MĚ VELMI URAZILA!!!! HOVNO O MĚ VÍŠ A TOHLE CO PÍŠEŠ BYCH NIKDY NEUDĚLALA ANI TAKOVÁ NEJSEM!!!!!

20. 11. 2009 - 21:36

svadlenka: No to vůbec nebylo myšleno na vás, vůbec vás neznám a jste mi ukradený. V LDNkách jsem si s příbuznýma užila svoje a vůbecv nevím, proč se k mým názorům hlásíte. Možná jsem někomu šlápla na kuří oko?

20. 11. 2009 - 21:59

svadlenka: Ačkoli teď mi není jasný, jestli vás rozčílila ta zmíňka o strašných situacích v LDNkách nebo ta o té hemživosti. Každopádně tu píšu Romčovi a ne vám.

21. 11. 2009 - 12:34

romča: Mimochodem, co je to hemživost? Neměla to být hamižnost?

21. 11. 2009 - 20:13

l.end.a: To by před tím nebylo napsané to minimální, kdyby to byla hamižnost... , ale taky sem nad tou hemživostí přemýšlela, co asi znamená????

05. 12. 2009 - 22:07

svadlenka: Je to dobře, hemživost !!! To je problém nového století))

06. 12. 2009 - 19:08

ivana: ja slysela jen o hemzivosti spermii ))ale to sem asi nepatri

10. 12. 2012 - 23:53

petr balastik: zdravim vsechny diskuse zucastnene a predem se omlouvam za mozne pravopisne chyby souhlasim s romanem temer ve vsem,zil jsem na zapade dlouha leta ale co se deje tady po revoluci skutecne nema obdoby,clovek se a stydi ze je cech,teda moravak bylo by tu za potreby pritvrzeni ale ne obycejnym lidem,nybrz rozkradajicim prasatkum tam nahore,mrzi me jen ze lide bez vseobecneho rozhledu neustale bombarduji minulost 23 let po padu,proc to nedelali masivneji driv? po bitve je kazdy general tim samozdrejme nehajim vse co za komunismu bylo,byla tam spina a zlociny stejne jako dnes,kazda doba si nese sve a my se musime branit,co nam taky zbyva ale kapitalismus moc dobreho neskyta,nuzky mezi bohaci a chudymi se rozeviraji zavratnou rychlosti mejte se krasne a brante se

12. 12. 2012 - 00:11

romča: Dobrý večer. Já zdravím Vás. A díky za příspěvek 3 roky po té... Docela by mě zajímalo, jak jste se zrovna k tomuhle článku po tak dlouhé době prokousal, když na totéž téma mám na blogu daleko čerstvější materiály Ale v poho. Souhlas s Vámi, opravil bych Vás v jediném - co se zrovna v této diskusi poměrně pečlivě probíralo, nikdy nikde neexistoval komunismus - to, co tu bylo do roku 1989, byla určitá forma hybridního státního kapitalismu, ale s komunismem to opravdu nemělo nic společného. To, že média vědomě neustále tvrdí opak, je součástí mediální masáže a vymývání mozků širokých vrstev obyvatelstva, bohužel...